Content

.: Waduk Darma Kuningan (Reservoir Darma In Kuningan) :.

Dec 28, 2010
Nah setelah di cari2 ketemu deh waktu pertama kali ke Kuningan, dan ingat banget waktu aku ke Kuningan ini bersamaan dengan meledaknya lagi bom di Kawasan Mega Kuningan Jakarta, yang menimpa Ritz Carlton dan JW Marriot.

Nah mumpung lagi di Kuningan pagi-pagi di ajakin maen ke Waduk Darma ama Yus, nah Yus ini cerita waduk ini dibangun pada masa penjajahan Belandam nama Darma ini diambil dari nama desa lokasi tempat waduk ini. Waktu kesini jalan alternatif yang baru sedang dalam tahap penyelesain, karena jalan waduk ini nantinya akan di tutup untuk umum dan akan dijadikan kawasan wisata oleh pemerintah daerah.

This is my first time in the Kuningan City of West Java Province. The first place i visited with my friend Yus is Reservoir Darma. Yus told the reservoir was built in the Dutch Colonial period. Darma name is taken from the name of the village location of this reservoir. When i first visit here, a new alternative highway is under construction, because the reservoir is also used as a road will be closed to public vehicles. And then, the reservoir will be used as tourist areas by local governments. 

Nah tanpa berpanjang lebar lagi ini dia.....
This location of the Reservoir Darma..
Nah ini temenku Yus, jadi guide selama aku di Kuningan hehheheh... PISS Yus ^_^
My friend Yus...

Nih lagi mandangin jalan alternatif baru........
New alternative street views near the reservoir...



Visit Indonesia, truly paradise for tourists.
Indonesia, everything is here....
Don't call yourself a traveler if you have never come to Indonesia..


0 comments:

Post a Comment